Hieronder kunt u antwoord vinden op de meestgestelde vragen over 123website en abonnementen.

1. Kan iedereen een gratis proefabonnement registreren?
Ja, iedereen kan een gratis abonnement registreren.

2. Wat kost een abonnement?
U kunt kiezen uit de volgende 123website Premium abonnementen:

1 maand €12.00
3 maanden €31.00
1 jaar €99.95

U krijgt misschien een goedkopere abonnementsprijs als u klant bij ons wordt met een cadeaubon die u ergens anders gekregen hebt.

3. Hoeveel plaats heb ik op mijn website?
Een 123website-basisabonnement bevat 40 pagina's en fotoalbums - plus plaats voor totaal 300 foto's die u over al uw pagina's en al uw fotoalbums kunt verdelen. U hebt toegang tot ALLE functies bij 123website - ook de vele creatieve sjablonen, gastenboeken en fotofuncties (zoals tekstballonnetjes enz.)

4. Wat doe ik als ik meer plaats wil hebben?
U kunt altijd een extra pakket kopen met 20 extra pagina's, 200 extra foto's en 20 extra videominuten voor uw website. Voor de meeste van onze gebruikers is het basispakket genoeg, want u kunt continu pagina's, foto's en video's verwijderen en vervolgens weer toevoegen naar wens op uw 123website. Als u het extra pakket met 20 extra pagina's, 200 extra foto's en 20 extra video minuten wenst te kopen, is de extra prijs slechts €35.00 voor 3 mnd incl. de extra pagina's, foto's en videoseconden die u gebruikt per kwartaal.

5. Ik wil mijn abonnement graag vernieuwen!
Klik hier en ga naar de winkel.

6. Wat gebeurt er als mijn betaalde abonnement afloopt?
Zo zorgen wij er voor dat uw site via de 123 betaalservice geheel automatisch wordt verlengd en hoeft u zelf niets te doen. Wilt u dit niet, dan hebt u natuurlijk 14 dagen de tijd om uw site te laten afsluiten door contact met de klantenservice op te nemen.
 
Als wij uw site niet automatisch kunnen verlengen, krijgt u een mail met instructies over hoe u zelf uw abonnement kunt betalen.

7. Wat gebeurt er als mijn abonnement met een gekochte domeinnaam afloopt?
Als u in uw proefperiode een domeinnaam hebt gekocht, wordt uw abonnement automatisch verlengd via de 123 betaalservice, als uw proefperiode afloopt. Wilt u dit niet, dan kunt u een mail naar de klantenservice sturen, die u voor de betaalservice zal afmelden.

8. Hoe vernieuw ik mijn abonnement?
Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar "Uw abonnement" en klik vervolgens op "Vernieuw uw abonnement - klik hier!".

Als hieruit blijkt dat u aangemeldt staat voor onze betalingsservice zal uw abonnement automatisch verlengd worden.

9. Wat gebeurt er als ik mijn betaalde abonnement niet wil vernieuwen?
Als u uw betaalde abonnement niet wilt vernieuwen, kunt u gewoon op uw site inloggen en klikken op "Website stopzetten en sluiten" en vervolgens zal de inhoud van uw website gewist zijn en zal uw site niet langer worden verlengd.
 
U kunt ook contact met de klantenservice opnemen en schrijven dat u uw site niet langer wilt houden, waarna wij uw site sluiten en toekomstige verlengingen van uw abonnement stopzetten.
 
Als u automatisch naar de 123betaalservice verwezen wordt en uw abonnement niet wilt verlengen, neem dan contact op met de klantenservice.

10. Wat gebeurt er met mijn websitenaam (domein) en e-mail?
Bij 123website kunt u gemakkelijk uw eigen persoonlijke websitenaam (een domeinnaam) aanmaken.
 
Uw website kan dus www.uweigennaam.com heten in plaats van uweigennaam.123website.be. Tegelijkertijd kunt u tot 5 persoonlijke e-mailadressen met uw eigen websitenaam aanmaken.

11. Hoe betaalt u?
U kunt voor uw 123website abonnement online betalen aan www.123website.be.123website maakt gebruik van betrouwbare betalingssystemen voor veilige online betalingen.

12. Kan ik mijn website helemaal wissen en sluiten?
Ja. U kunt altijd zelf uw website helemaal wissen en sluiten. U hoeft alleen in te loggen op uw website met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Aan de rechterkant ziet u een gele box, waarin u een rode knop ziet die "Wis website" heet. Klik op die knop, dan wordt uw website meteen gewist en gesloten.

13. Mijn website is niet langer te zien. Waarom niet?
U hebt uw abonnement niet vernieuwd, voordat hij verliep.
Als u uw abonnement HEBT vernieuwd neem dan contact met ons op, op het e-mailadres: klantenservice@123website.be
NB Of misschien is uw website gesloten door de inhoud die u erop had gezet. (Lees hier onze gebruiksvoorwaarden)

14. Hoe lang voordat mijn abonnement afloopt, moet ik het vernieuwen?
U kunt steeds als u ingelogd bent op uw websitebouwer zien wanneer uw abonnement afloopt. U moet uw abonnement vernieuwen VOORDAT het afloopt. Het nieuwe abonnement wordt dan bovenop het oude gelegd, als het oude abonnement afloopt.

15. Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Uw website is niet langer te zien op het internet als uw abonnement afgelopen is. Maar u kunt nog steeds zelf inloggen en uw pagina's zien en betalen om uw website weer te openen en te zien. We slaan namelijk nadat uw abonnement aflloopt 3 maanden lang de inhoud op, zodat u die weer kunt activeren als we uw betaling uiterlijk 3 maanden nadat uw abonnement afloopt ontvangen.

16. Ik heb een cadeaubon gekregen. Waar kan ik die verzilveren?
Als u uw cadeaubon wilt gebruiken voor het maken van een geheel nieuwe 123website klik dan hier en volg de instructies op het formulier.

17. Kan ik mijn bestaande abonnement vernieuwen met een cadeaubon?
Ja! Als dat op de cadeaubon die u ontvangen hebt staat, anders niet. U logt in op het bestaande abonnement dat u wilt vernieuwen, met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Onder "uw abonnement" vindt u de knop die "vernieuw met cadeaubon" heet. Hier typt u het nummer of woord dat op de cadeaubon staat.

18. Wat zijn de voorwaarden voor gebruik, proefabonnementen en aankopen op 123website?
Klik hier en lees onze gebruiksvoorwaarden
Als u een gratis website-abonnement hebt gekregen, bijv. in verband met een abonnement op een blad of iets dergelijks, gelden de voorwaarden voor afloop, betaling en andere voorwaarden hiervoor niet voor u. Controleer in plaats daarvan de voorwaarden voor uw abonnement op de plek waar u uw gratis website-abonnement hebt ontvangen.

Aan gebruik gerelateerde vragen

1. Kunnen allerlei toevallige mensen mijn 123website zien?
Ja en nee: Er zit GEEN wachtwoord op uw websites, dus iedereen aan wie u de link/het adres van uw website stuurt, kan deze zien. Maar we hebben u daarentegen NIET automatisch aangemeld bij allerlei zoekmachines op het internet. Dus het zijn vooral de mensen die het adres van uw website kennen, die hem zullen bezoeken. Maar wees altijd voorzichtig met iets op het internet te zetten dat anderen absoluut niet mogen vinden door bijv. te raden wat uw adres is of iets dergelijks.

2. Slaan jullie mijn foto's op?
Ja - maar in een andere, kleinere versie dan de foto's die u zelf op uw computer hebt. We maken de foto's "kleiner" zodat het niet zo lang duurt om ze te downloaden voor de bezoekers van uw site. Daarom moet u altijd uw foto's opslaan op uw computer. We zijn niet een soort "bank" voor de originelen van uw foto's. Maar we zijn een plek waar u uw foto's kunt TONEN.

3. Is er reclame te zien op mijn 123website?
Nee! We weergeven geen advertenties of pop-ups en dergelijke van derde partijen op uw website. Er is echter een kleine advertentie voor 123website op uw website. Deze kleine advertentie verdwijnt wanneer u Premium klant wordt.

4. Ik ontvang jullie nieuwsbrief niet - waarom niet?
Controleer of u het juiste e-mailadres hebt opgegeven. Dat doet u door in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en onder "Uw abonnement" te controleren of uw gegevens juist zijn.

5. Kan ik mijn eigen sjablonen maken in het systeem?
Nee - helaas nog niet. U kunt alle sjablonen die wie aanbieden gebruiken. Mogelijkerwijs kunnen we in de toekomst een vorm van extra service aanbieden waarbij u als abonnee de kans hebt om uw eigen sjablonen te maken.

6. Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord vergeten.
Bent u uw wachtwoord vergeten, dan sturen we het u per e-mail. Klik hier om uw wachtwoord toegestuurd te krijgen

7. Wat wordt - of is - mijn website-naam/link/adres op het internet?
Als u zich registreert, dan verzoeken we u om een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen. De gebruikersnaam die u kiest wordt tegelijkertijd uw website-adres. Bijv.: Kiest u de gebruikersnaam "Jan" - dan wordt het adres van uw website jan.123website.be.

8. Ontvang ik korting bij aankoop van meerdere 123website?
Nee. We brengen zo'n klein bedrag per kwartaal in rekening voor onze abonnees, dat we daar geen korting op kunnen geven.

9. Kan ik de naam van mijn 123website veranderen?
Alle 123websites hebben de volgende namen: "uwnaam".123website.be
U kunt de naam die u gekozen hebt voor "123website.be" wel veranderen. 
Bijvoorbeeld: Heet u nu bijv. jan.123website.be, dan kunt u de naam veranderen in bijv. peter.123website.be
U kunt de naam van uw website veranderen onder de knop "Uw abonnement" als u ingelogd bent.

10. Ik wil mijn website graag wissen en sluiten, zodat niemand hem meer kan zien!
U kunt zelf uw website altijd wissen en sluiten door in te loggen - en naar "uw abonnement" te gaan. Hier vindt u de "wis en sluit mijn website"-knop.

11. Kan ik de afmetingen van mijn plaatjes en foto's veranderen?
Nee. Uw foto's zijn te zien in de afmeting, die het sjabloon dat u hebt gekozen, automatisch heeft gemaakt.

12. Kan ik berichten uit mijn gastenboek wissen en verwijderen?
Ja! U kiest "bewerk"voor de pagina die uw gastenboek bevat. Daar kunt u alle berichten zien die geschreven zijn en ongewenste berichten wissen.

13. Mag ik mijn 123website commercieel gebruiken?
Bijv. voor mijn bedrijf of vereniging?

Ja. Dat is toegestaan!
Maar u mag websites of 123website namen niet doorverkopen zonder eerst daarvoor toestemming gekregen te hebben van 123website.be
 

Andere vragen

Vond u niet het antwoord dat u zocht?
Of hebt u nog andere vragen?


Stuur uw vraag dan naar onze klantenservice op dit e-mailadres: klantenservice@123website.be We proberen alle vragen binnen 2 werkdagen te beantwoorden.